Papertreyink MI Monday #169 ~ファイヤーキング風に~

Hello, everyone.  
I made this card before I found out "Vellum Overlay" of Make it Monday #169
 and luckily I used vellum over the die cut, so here I am! ^^

 先日一目惚れして即買いしたPTIの今月の新スタンプBowl of Sunshine
大好きなファイアーキング&パイレックスをイメージして作ってみました。


Vellum is overlaid with white delicate details die cut.


I made these bowls like Fire-king I love, 
is perfect color for Jadeite look.

A middle bowl is like Pyrex image.
I used Judikins Amazing Glaze for extra shiny glass look.


ファイヤーキングといえば、ジェダイ色、
スタンピンアップのピスタチオプディングがイメージにピッタリのカードストックでした。

ボールのガラス質感を出すためにJudikinsのアメイジンググレイズを使っています。
エンボスパウダーのように使いますが、
パウダー+ヒートエンボスを繰り返すとガラスのようにツヤツヤになります。

今回は3回ぐらい繰り返しました。
果物のインクはMama Elephantです。


テーブルクロス風にしたいがためにこちらも一緒に衝動買いした
Picnic Plaid Impression Plateにローラーでインクをつけてスタンプのように押しました。
あんまり綺麗には付かなかったけどまあそこも布っぽくていいかなと・・・

お題(Make it Monday)のヴェラムは
白のカードストックのレースのダイカットの上に重ねています。
カードを仕上げてからお題に気が付いたので
いまいち分かりづらい仕様になってしまいました。^^;


センチメントはゴールドエンボスパウダーです。
スタンプはTopiary Trioより(これもひとめぼれ~w)
まわりをDazzling Details 124117でキラキラに♪

Thank you for visiting!
I enjoyed this stamp set very much, 
I wish they make different size bowls and mugs...!! :)

大好きな食器をイメージしながらの製作はとっても楽しかったです。
もっとファイヤーキングコレクションを作りたくなりした。
マグのダイとか~でないかなぁ・・・

お付き合いありがとうございました。
またまた久しぶりですが(忘れたころにやってくる!?w)
ランキングの応援もよろしくお願いいたします。
U^o^U→にほんブログ村 ハンドメイドブログ ペーパークラフトへ




コメント

  1. As cute as can be! Love the Pyrex look, and the little bit of sparkle around the sentiment. Also love the background plaid to look like a tablecloth!

    返信削除
  2. So cute! Love the tablecloth and details.

    返信削除
  3. So sweet!! I just love the details in every element of your card! : )

    Patti

    返信削除

コメントを投稿

このブログの人気の投稿

Papertreyink Day 7 Heavy Metal Challenge

 Mother's day カード / Altenew

お花のサンキューカード〜Papertreyink